Relaks w saunie
Wizyta w saunie pomaga rozluźnić się fizycznie i psychicznie, jest to także sposób na poprawienie stanu zdrowia - zwiększa wydolność organizmu oraz oczyszcza go i odtruwa. Wszystko to dzięki dużym zmianom temperatury, jakim organizm jest w saunie poddawany. Pod wpływem zmian temperatur ciało zostaje poddane znacznemu wysiłkowi. Następuje pobudzenie krążenia, przyspieszenie akcji serca - nawet do 120 uderzeń na minutę. Z powodu intensywnego pocenia w saunie traci się nawet do 1,5 l płynu, dlatego koniecznie należy uzupełnić płyny po zabiegu. Sauna to nie tylko fizyczne oddziaływanie ciepła na organizm. Sauna wzmacnia i podnosi sprawność układu immunologicznego. Ludzie korzystający z sauny 10 razy rzadziej chorują na przeziębienia i katar.

Sauna sucha. Zwana też fińską, jest w niej sucho, ale jednocześnie bardzo gorąco, temperatura może dojść tu do 85-100 st. C. Jest to jednak najbardziej skuteczny rodzaj sauny - skóra oczyszcza się szybciej niż w łaźni parowej. Polecana jest osobom chcącym pozbyć się nadmiaru kalorii, ponieważ seans trwający 20 minut pochłania 300-400 kcal.

Komu i w jaki sposób pomaga?

Korzystanie z sauny polega na nagrzewaniu i oziębianiu ciała, na przemian dwa lub trzy razy. Rozgrzewanie odbywa się w kabinie, natomiast ochładzanie pod prysznicem. Przy takich różnicach temperatur bardziej intensywnie zaczynają pracować gruczoły potowe i naczynia krwionośne, powoduje to wiele korzystnych dla organizmu skutków. Wizyta w saunie m.in.:
  • poprawia krążenie, dzięki temu komórki ciała są lepiej odżywione i dotlenione.
  • pomaga oczyścić organizm z toksyn - ciało mocno poci się, a wraz z potem wyparowują z niego szkodliwe substancje.
  • hartuje, podnosi odporność i wydolność organizmu.
  • łagodzi bóle mięśni i stawów.
  • relaksuje i odpręża, zmniejsza napięcia.
  • działa przeciwdepresyjnie.
  • pobudza pracę gruczołów dokrewnych.
  • oczyszcza i odmładza skórę, która po zabiegu lepiej wchłania substancje aktywne zawarte w kosmetykach.

    Z sauny powinny korzystać szczególnie osoby podatne na przeziębienia, chcące podnieść odporność organizmu, zrzucić zbędne kilogramy, cierpiące na bóle mięśni lub stawów. Zabiegi te mogą pomóc także w wielu innych dolegliwościach, takich jak choćby trądzik pospolity, atopowe zapalenie skóry, stres, naciągnięte mięśnie, bóle korzonkowe czy zaburzenia snu. Jednak, by osiągnąć jak najwięcej pozytywnych dla organizmu efektów, należy korzystać z niej regularnie, tylko wtedy jest szansa na trwałą poprawę funkcjonowania organizmu i układu odpornościowego. Warto więc, aby taki sposób spędzania czasu wpisał się na stałe w rozkład tygodnia i z czasem stał się nawykiem.

    Nie dla każdego...

    Z seansów saunowych nie może jednak korzystać każdy. Tego typu zabiegi co prawda pomagają zmniejszyć wiele dolegliwości, ale niektóre mogą też pogłębić. Wysoka temperatura lub wilgotność może znacznie zaszkodzić, gdy cierpi się na pewne choroby lub dolegliwości. Koniecznie należy zrezygnować z wizyty w saunie, gdy ma się: podwyższoną temperaturę ciała, stany zapalne, zaburzenia układu krążenia, padaczkę, gruźlicę, cukrzycę, zaburzenia rytmu serca, trądzik różowaty lub nowotwór. Przeciwwskazaniami do korzystania z cieplnych zabiegów są także zmiany alergiczne skóry, otwarte rany, migreny, bóle brzucha, biegunka, a w przypadku kobiet także - ciąża.
 
Masz pytania? Zadzwoń: +48 91 829 20 34 lub  +48 503 053 353